Tre silver till Sumpan i årets DM

Sundbybergs BGK:s spelare kammade hem tre silvermedaljer i årets distriktsmästerskap på Erstas filtbanor. 41 spelare tävlade i fyra olika individuella klasser och en 3-manna lagtävling.

Tävlingen bestod av två varv individuellt. Utöver det vanliga DM:et i fyra klasser kunde fyra spelare även anmälas till en 3-manna lagtävling där det sämsta varvresultatet skulle räknas bort på båda varven.

Ett lagsilver och två individuellt

Sundbybergs BGK:s lag med Sebastian Koponen, Roger Blomqvist, Peter Wahlberg och Kjell-Ove Malm vann silvret i lagtävlingen. Totalresultatet 179 innebär ett snitt på 29,8 slag per varv och spelare.

Guldet gick till Tyresö BGK:s första lag med resultatet 169 slag. Laget bestod av Christian Olsson, Patrik Eliasson och Krister Magnusson. Norrtäljes lag med Linus Armandsson, Magnus Åkerlind, Sonny Ekefjord och Martin Lönnroth fick bronset med 188 slag totalt.

DM Ersta lag 240818
Sundbybergs silverlag (i vitt) fr.v.: Sebastian, Kjell-Ove, Roger och Peter.

Utöver silvret i lagtävlingen blev Sebastian 2:a i klassen Herrseniorer efter ett sudden death-avgörande mot Joel Karlsson från Tantogårdens BGK, som därmed blev 3:a. Vann gjorde Christian Olsson från Tyresö BGK.

Peter i sin tur blev 2:a i klassen Oldboys. Guldet tilldelades Patrik Eliasson från Tyresö BGK och bronset gick till Ronny Starkenberg, också från Tyresö, efter att ha satt ett nytt banrekord på 22 slag på första varvet.

Se alla resultat från DM:et här.