Cup på MOS 27 juli

Ännu en av årets totalt 11 majortävlingar har avgjorts. Den här gången var dags för cup-tävlingen på MOS, som började med två kvalvarv och avslutades man mot man tills vi hade en vinnare kvar.

På plats denna lördag kl. 8:00 hade vi 26 ivriga klubbmedlemmar. Utöver kvalvarven fick alla spela minst en match och priser skulle delas ut till de åtta bästa.

Kvartsfinaler

I kvartsfinaler spelades följande matcher:

Ricard Lockner 23
Hans Tapper 27

Björn Nilsson 23
Eric Fandén 27

Christer Sjögren 24
Sebastian Koponen 28

Bo Karlsson 25
Mattias Hägglöf 23

Platserna 5-8 gick alltså till Hans Tapper, Eric Fandén, Sebastian Koponen och Bo Karlsson.

Semifinaler och final

I semifinaler spelades följande matcher:

Ricard Lockner 20
Björn Nilsson 28

Christer Sjögren 27
Mattias Hägglöf 23

Och här är resultaten från finalen och bronsmatchen:

Ricard Lockner 24 (1.)
Mattias Hägglöf 26 (2.)

Björn Nilsson 26 (4.)
Christer Sjögren 24 (3.)

Prispall MOS 240727
Pristagarna i MOS-cupen fr.v.: Mattias, Ricard, Christer, Björn, Sebastian och Bosse. Även Eric och Hans fick priser (inte med på bilden).

Grattis till Ricard Lockner för ännu en majorvinst och tack till alla som deltog! Om du vill se alla majorvinnare genom tiderna, kolla vår Wall of Fame här på hemsidan. Se alla resultat från cupen här.